Rehber

Ara

Son Eklenenler

5 sonuçtan 1 - 5 arası gösteriliyor...
  • Çocuk Dostu Hukiki Yardıma İlişkin Rehber İlkeler
    (Birleşmiş Milletler Çocuklara Yardım Fonu, 2018) UNICEF ECARO
  • Gör Beni, Duy Beni-Engelli Kişilerin Haklarına Dair Uluslararası Sözleşme'yi Kullanma ve Tanıtma Rehberi
    (Save the Children (Çocukları Koruyun Birliği); Gerison Lansdown, 2009) Lansdown, Gerison
  • Sivil Toplum Örgütleri İçin Engelli Hakları İzleme Rehberi
    (Eşit Haklar İçin İzleme Derneği, 2017) Eşit Haklar İçin İzleme Derneği
    Elinizdeki kılavuz merkezi York Üniversitesi’nde (Kanada) bulunan ve Disability Rights Promotion International isimli uluslararası bir projenin uzmanları tarafından hazırlanmış olan Engelli Hakları İzleme Rehberi (A Guide To Disability Rights Monitoring) yanında göstergeler ilgili veriler sunan Anna Lawson ve Mark Priestley tarafından (Mayıs 2009) “BMEHS’nin Avrupa’da Uygulanışının İzlenmesi: Göstergelerin Belirlenmesi ve Kullanılmasının Esasları” başlığıyla Avrupa Komisyonu tarafından desteklenen Avrupa Engellilik Uzmanları Akademik Ağı (ANED/ Academic Network of European Disability Experts) ve yine aynı yazarlar tarafından 2009 yılında hazırlanan “Avrupa’da Engellilikte Eşitlik Göstergeleri Ön Hazırlık Gösterge Listesi” başlıklı iki ayrı rehberin ilgili bölümlerinin çevirilerinden oluşmaktadır. Yayınladığımız haliyle bu kılavuz bir yandan izleme faaliyetinde göstergelerin nasıl belirlenmesi gerektiğine yönelik örnekler sunarken, diğer yandan bireysel deneyimler, medya, politika ve yasalar bağlamında engelli hakları ile ilgili nasıl izleme yapılması gerektiğine dair geniş kapsamlı bilgiler sunmaktadır.
  • Çocuklarla Çalışırken Kolaylaştırıcının İşini Kolaylaştırma Rehberi
    (İstanbul Bilgi Üniversitesi Çocuk Çalışmaları Birimi, Toplum Gönüllüleri Vakfı, ING Bank, 2010) İstanbul Bilgi Üniversitesi Çocuk Çalışmaları Birimi, Toplum Gönüllüleri Vakfı
    Bu kılavuz kolaylaştırıcıların, yani sizlerin işini biraz olsun kolaylaştırabilmek için Okulum Geleceğim Projesi kapsamında sizden gelen talepler doğrultusunda hazırlandı. Bu kılavuzun bir yazarı yok. Kılavuzu hazırlarken, bugüne kadar eğitimlerde gözlemlediğimiz, kaynak olarak faydalandığımız, bir yerden duyup “aaa ne güzelmiş” dediğimiz öneri ve uygulamaları bir araya getirmeye çalıştık.
  • Kapsayıcı ve Katılımcı Okullar için Eğitimcilere Yönelik Çocuk İşçiliği ve Ayrımcılıkla Mücadele Rehberi
    (İstanbul Bilgi Üniversitesi Çocuk Çalışmaları Birimi (ÇOÇA) & İstanbul Bilgi Üniversitesi Göç Çalışmaları Uygulama ve Araştırma Merkezi, 2019) Beyazova, Dr. Ayşe
    Hangi sosyo-ekonomik statüden gelirse gelsin tüm çocukların eğitime gerçek anlamda katılımını sağlamak mümkün müdür? Eğitimciler sınıftaki tüm çocukların öğrenmeye dayalı farklı ihtiyaçlarını nasıl karşılayabilir? Yoksul ailelerden gelen çocuklar için önemli bir risk olan çocuk işçiliği konusunda eğitimciler ne yapabilir? Okumakta olduğunuz bu rehber, bu sorulara cevaplar oluşturmak ve bu konuya ilişkin çeşitli etkinlikleri eğitimcilerin kullanımına sunmak üzere hazırlanmıştır.