El kitabı / Bilgi notu

Ara

Son Eklenenler

7 sonuçtan 1 - 5 arası gösteriliyor...
  • Çocukların Danışma Sürecine Katılımı Üzeri̇ne İşleti̇m El Kitabı
    (uluslararası çocuk merkezi, 2007) uluslararası çocuk merkezi
    Bu İşletim Elkitabı, çocukların danışma süreçlerine ve konferanslara anlamlı ve güvenli katılımını koordine etmenize yardımcı olmak üzere derlenmiş 34 belgeden oluşmaktadır. Bu belgelerin çoğu herhangi bir kullanıcının gereksinimlerine uygun bilgileri girmek için parantez içinde bilgi veren - örneğin [danışma sürecinin adını girin] - şablon belgelerdir. Birkaçı da geçmiş danışma süreçlerinde kullanılmış ve gereksinimlerinize göre uyarlanabilecek örnek belgelerdir.
  • Çocuğa Karşı Cinsel Sömürü ve İstismarın Önlenmesi Politika Notu
    (Çocuklara Yönelik Ticari Cinsel Sömürüyle Mücadele Ağı & Çocuğa Karşı Şiddeti Önlemek için Ortaklık Ağı & Uluslararası Çocuk Merkezi, 2015) Çocuklara Yönelik Ticari Cinsel Sömürüyle Mücadele Ağı ; Çocuğa Karşı Şiddeti Önlemek için Ortaklık Ağı ; Uluslararası Çocuk Merkezi
  • Toplumsal Cinsiyet Eşitliği ve Engelli Kadın El Kitabı
    (Engelli Kadın Derneği, 2016-04) Şenyurt Akdağ, Arzu ; Tanay Aksaç, Gizem ; Temur Şimşekcan, Nurcihan ; Kara, Özlem
  • Sınıfta Katılım El Kitabı - Katılımcı ve Barışçıl Sınıflar
    (Başka Bir Okul Mümkün Derneği, 2018) Başka Bir Okul Mümkün Derneği
    "Bu kılavuz katılımcı ve barışçıl sınıf ortamlarının çocuklar ve öğretmenler üzerindeki etkilerini çeşitli uygulamalar üzerinden göstermeyi hedefliyor. Kılavuzun hazırlanmasında emeği olan çok sayıda öğretmenin kendi sınıf deneyimlerinden damıtarak ortaya çıkardıkları örnekler başkalarına ışık tutacak nitelikler taşıyor. Kılavuzun ana odağı ‘katılım ilkesi’dir. Katılıma tüm bileşenlerin dahil olmadığı bir eğitsel süreçte şeffaflık ve bereketten söz edemeyeceğimiz gibi; barışçıl bir atmosferin işaretlerini de görmemiz zor olacaktır. Katılımdan bahsedebilmek için eğitim sürecinin bütün paydaşlarının müdahil olduğu ve sorumluluklarının yetenek ve ilgilerine göre belirlendiği bir sınıf iklimine ihtiyaç vardır. Bizler yatay ve etkileşimli bir ilişki modelinden söz ediyoruz ve önerdiğimiz bu modelin de değişen ihtiyaçlar ile birlikte değişebileceğini biliyoruz."
  • Katılımcı Okul Uygulamaları Eğitimciler için El Kitabı
    (İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, 2015-02) Kılıç, A. Zeynep
    Elinizdeki kitap, okullarda çocuklara daha fazla söz hakkı ve karar alma inisiyatifi sağlanabileceğine inanan ve bunun için çaba harcamaya hazır olan eğitim emekçileri için hazırlanmıştır. El Kitabı, Demokratik Okullara Doğru: Okulları ve Öğrencileri Güçlendiren Katılım Uygulamaları Projesi kapsamında, Ekim 2013 – Şubat 2015 tarihleri arasında İstanbul’un Eyüp ilçesindeki Eyüp Merkez Ortaokulu’nda (EMO) çocuk hakları temelli ve tüm okul yaklaşımı ile yürütülen katılımcı çalışmaları, bu çalışmaların değerlendirmelerini ve çalışmaya katılanların deneyimlerini içermektedir.